Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

torsdag 26 september 2013

Ny video med Philippe Karl!

Nu har det kommit en ny video med Philippe Karl och hästen High Noon. Har tidigare visat något lite videoklipp med denna häst...

Man får i filmen följa Philippes arbete med hästen under 20 månader.

I klippet nedan pratas tyska men dessa filmer brukar även ha engelskt tal :-)



Den här skall jag skaffa mig vid tillfälle! :-)

Ps. nu har jag hunnit se delar av videon (Tack vare Lena Danius i samband med vår kursteori förra helgen). Som väntat var den jättebra! Philippe visar verkligen steg för steg arbetet med att omskola en häst - från markarbete/longering till start på bl.a piaffträning. Skall DEFINITIVT skaffa mig denna video!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar