Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

onsdag 26 oktober 2011

Tibbe & Regalo

När jag red Tibbe idag så steg mina förväntningar... Kanske att vi kan vara med på en lektion för Lena Danius när hon kommer nästa gång :-)

Vi har tränat på öppnor i båda varven, lite övergångar skritt - trav. Det blir mycke skritt på lång tygel, men jag känner att han orkar mycket mera nu.
Efter en lite längre skrittpaus så provade jag valsen... Jättebra gick det :-D Givetvis i båda varven... Å då blev han trött... Pressade han lite mer idag, men vi var båda väldigt nöjda ;-)

Nästan 35 min ridning idag... 10 min längre än för drygt 1,5 vecka sen. Så orken är på gång :-)

Regalo... Vilken buse :-/ Det blev 6 keys först, det brukar jag göra... Sen lite löslongering, å vilken tok han var idag!! Helt galen typ!!! Han har helt klart mer kondition nu :-) Det går ju rätt fort över, å lyssnar bra på vissling ( när jag lyckas vissla ) för att minska tempot.
När han lugnat sig så blev det skrittövingar, öka å minska farten, byta håll ofta :-) Så duktig han är på att läsa av vad jag vill.
Sen fick han trava lite på slutet igen. Skönt att han kunde vara kontrollerad i trav oxå. Sen blev det lite träning på inkallning oxå.... Han lyssnar faktiskt bättre på det än min hund ;-)

Sedan pysslade jag om honom en stund. Borstat å kammat. Han brukar ju rulla sig, så han brukar vara full i sand :-P Han får vara lös i ridhuset under våran mysstund å så står han still å njuter när jag borstar. Så det var en fin Regalo som jag lämnade i hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar