Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

fredag 14 oktober 2011

Tibbe

Idag har jag ridit Tibbe. Red ut med honom onsdag förra veckan. Då märktes de att jag inte hade ridit honom på flera månader.
Och idag.... Han var såå fin :-) Han gjorde så gott han kunde/orkade. Rätt ok öppnor åt båda hållen. Tränade övergångar mellan skritt å trav oxå. Riktigt bra gick det.
Funderingarna på att va med å rida för Lena Danius har kommit tillbaka. Kanske på plockepinn i november. Vi får se hur farbror Tibbe orkar.

Sedan blev de löslongering av Regalo... Han var så "trött". Släpade sig runt i ridhuset strax bakom mig. Sen ville jag att han skulle trava... Ååå så segt det gick. Snacka om samlad trav. Efter en stund så fick jag lite fart på han, jösses vilken häftig ökad trav han har. Nu var han på g... Jag gick bredvid honom i skritt, sådär 3 meter innanför, å så provade jag att luta mig framåt... Å han fortfarande iväg i ökad trav. Jättehäftigt!!! Jag provade några gånger. Å så stannar han så bra på vissling. Det är ju fiffigt, om man kan vissla. Å de kan jag väl ibland. Så det blir träning för oss båda... Fast på olika saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar