Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

onsdag 18 januari 2012

Min "stängselterrorist" Phoebe...

Min härliga (men ibland irriterande Phoebe) är i sitt esse nu! Hon tycker tillvaron är lite tråkig i hagen där hon EGENTLIGEN skall gå och eftersom hon är den dam som gärna tar saken i egna hovar så smiter hon dagligen ut ur sin hage (där hon går med flertalet av mina hästar). Ibland redan efter någon timme...

Och vad tror ni hon gör? Ja, inte far hon särskilt långt - antingen så dyker hon ner i rundbalen som står en bit utanför hagen eller (oftast) går hon upp till hagen vid ridhuset (där Höken och Regalo går) och så duckar hon under tråden och smiter IN till dessa två! Nöjd och glad står hon sedan och äter med dessa. Regalo (framför allt) är oxå nöjd - hans favoritbrutta kommer och hälsar på! :-)

Har aldrig tidigare varit med om en häst som smiter ut ur en hage bara för att smita IN i en annan som ligger en bit ifrån den ordinarie...

Irriterande men en smula gulligt! :-) Det värsta är när hon ibland på sin väg ut (eller in) river av någon tråd. Vill ju inte ha de andra på vift...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar