Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

måndag 9 januari 2012

Pigg Tibbe idag :)

Det märks att hästarna har jullov :) Tibbe var väldigt pigg idag efter att haft ledigt i nästan en vecka.
Vi tränade flexions, stillastående, det gick riktigt bra, förutom att han tänkte "somna" så jag fick peta på han med spöet mellan varven. Annars så var han riktigt pigg å bra i traven idag, ryggningen gick sisådär :/ Han tycker verkligen att det är jobbigt att backa.

Sen blev det några galoppfattningar oxå :D Riktigt bra sprutt hade han idag, rätt galopp å bra fattning, orkade hålla galoppen hela långsidan :) Riktigt bra :) På slutet så blev de räknad skritt, det var inte riktigt lika bra idag som förra veckan. Öppnorna blev oxå bra, han är mindre spänd när vi gör öppnor på andra linjer i ridhuset än dom gamla vanliga.

För ovanlighetens skull hade jag sällskap i ridhuset idag :D Jättetrevligt! Det var Åsa som red Fiona, och Karin som red Phoebe. Kändes "nästan trångt" när jag är van att alltid vara själv ;) Men de är bra träning för min uppmärksamhet, att ha koll på andra än bara mig själv å Tibbe.

// A-K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar