Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

onsdag 1 februari 2012

Nu

har jag och Carina börjat skritta Regalo. Förra onsdagen red Carina honom, och jag skrittade honom i lördags och idag en stund.

Jag har skrittat runt en stund, provat lite försiktigt med öppnor. Sen har jag mest ridit "hit å dit". Svängt en massa med andra ord. I lördags var han nog inte riktigt "nöjd" med den korta skritt"rundan". Jag hade dessutom turen att ha Kicki och Jeppe som hjälp och stöd vid min första ridtur på Regalo.
Efter den korta ridturen på kanske en kvart, så ledde jag honom en stund å gjorde lite 6 keys.
Som sagt, han var inte så nöjd med det snabba avslutet ;) Han gick snällt efter mig några meter... Sen så "nafsade" han mig "baki-bena". Det bara lyste bus i ögona :D Han bet inte men han nafsade med läpparna.

Idag tänkte jag att jag rider lite längre tid. Så de blev kanske 25 min. Det är ungefär vad han orkade med. För efter det var han trött i huvudet. Vi får ta det försiktigt så han får bygga muskler sakta å säkert. Sen är det bara att hålla tummar å tår att han fortsätter att vara frisk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar