Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

måndag 6 februari 2012

USCH för vinter!


Återigen till mitt "favoritgnällämne" - AVSKYR verkligen vintern! Förstår inte människor som tycker "det är ju såååå friskt och skönt" - nej tacka vet jag 30 plusgrader!

I helgen har vi haft -36 grader här i Blåsmark - har knappt gått få ut hundarna "på toaletten". Sazza totalvägrade att röra sig - jag har fått bära henne (och även Molly) till stallet så de kunnat göra sina behov i en box...

Vattnet frös i stallet, inne i huset har det varit "kaalllt" till dess vi började elda med ved (tacka vet jag den värmen).

Även idag är det kallt, -27 grader så jag har ställt in kvällens lektioner. Förhoppningsvis blir det inte så här kallt så många dagar till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar