Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

torsdag 6 september 2012

Vill du bli Instruktörselev på Birca?

Jag söker någon som vill bli INSTRUKTÖRSELEV på Birca - kolla nedan om det är något för dig?

  • Du bör MINST vara 14 år men gärna äldre - eget körkort eller att du kan ta dig på egen hand till Birca är en fördel.
  • Du skall antingen redan vara terminselev på Birca (eller bli det). Om du inte redan är elev på Birca måste du vara villig att rida/lära ut enligt de principer som vi arbetar efter här på Birca (dvs klassisk fransk ridning och "Six keys to harmony")
  • Du skall kunna vara i stallet minst 3 dagar/vecka (din ridlektionsdag plus två dagar till).
  • Under ena helgdagen (eller annan dag vid överenskommelse med mig) hjälper du till med mockningen av stallet (vi delar på boxarna, så normalt sett brukar det bli 2-4 boxar/person).
  • Du skall gå med mig på så många lektioner som möjligt varje vecka (åtminstone den som är i anslutning till din ridlektion) för att så småningom själv kunna hålla lektioner.
  • Du får (utöver din ridlektion varje vecka) möjlighet att rida de hästar som är under igångsättning eller av andra skäl behöver ridas under veckan.
Låter ovanstående intressant? Hör av dig till cas.birca@telia.com eller prata med mig i stallet!

Evve hoppar Mariell (kolla den flygande konen bakom Mariell - var kom den ifrån? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar