Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

tisdag 13 september 2011

Hej!

Jag heter Anna-Karin och har hållit på med hästar i massor av år. Dels så har jag jobbat på ridskola i 12 år eller så, och nu är jag här på Birca Hästgård sen drygt 2,5 år.
Sista 2 åren så har jag ridit Tibbe några ggr i veckan. Sen i januari så har han varit lite skraltig (plus att han är drygt 24 år) så har de inte blivit så mycke rida på honom.
På honom har jag lärt mig att rida klassisk ridning, ja... Carina och Lena Danius har ju oxå några fingrar med i spelet :))
Sen Regalo kom till Carina i nov förra året så har jag jobbat honom från marken, (han är hos Carina på rehab), fast nu i sommar så har de inte blivit nå alls. Jag har varit hästledig i sommar...

Så förra måndagen var första gången sen i maj jag jobbade med honom. Det var så roligt :D Nu har verkligen allt landat som vi har tränat på hela vintern :) Efter att ha jobbat en stund så släppte jag lös honom... Sen stod jag bara still å väntade... Han brukar ju bli lite busig när han får va lös, men han bara stod å tittade på mig, som att Vad ska vi göra nu? Njaaa tänkte jag... Jag går väl runt lite så kanske han börjar röra sig lite, han rullade en gång å sen var de bra. Sen följde han mig i "hasorna", som han brukade göra. Han vände snällt både hit å dit, backade undan när jag gick mot/förbi honom. Så efter en stund när vi "lekt följa John" så fick han gå ut i hagen igen.

Sen hade jag otur... Jag blev sjuk!!! Fy så trist att bli sjuk när jag precis hade börjat komma igång med Regalo igen. Så först igår blev de ett pass igen. Det gick lika bra som veckan innan.
Å så hittade jag ett spö med en påse på... Så vi hade lite toleransträning... Å jösses va lätt de blev att få fart på han :D Så då jag fick han i trav så såg jag att han såg riktigt ok ut. Hoppas verkligen att han håller sig bra i benen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar