Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

tisdag 20 september 2011

Nu räcker det med regn!

Tog in hästarna i går kväll trots att himlen såg relativt klar ut pga prognos om regn under natten. Tur var det! Det har vräkt ner under natten, förmiddagen och blev uppehåll först efter lunch. Därför fick faktiskt mina hästar hö inne i morse och fick komma ut först vid lunch... Dessutom har jag stängt av "lerbadet" till hage så nu går de på ridbanan och upp emot stallet. Där kommer de nog att få gå några dagar framöver...

Hästarna i sig själva är nog inte så störda av regnet (dessutom finns det ju regntäcken :-) - det är mer regnets effekter på marken som är problemet här hos oss. Lergjord så långt ögat kan nå - behöver jag säga mer?

Före helgen så fick jag gå och hämta hästarna på andra sidan bäcken (som naturligtvis hade svämmat över). Jag blev en aning mer än "fuktig om strumpor o skor" eftersom vattnet gick mig över knäna! Tur att mina hästar är "terränggående" och inte har några betänkligheter mot att gå ut i vatten/lera...

Men nu tycker jag som sagt var att det räcker - det har regnat 14 dagar av 15, sedan blev det 3 dagars uppehåll och nu regn idag igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar