Hej alla!

Här är Birca´s blogg om stallets människor och hästar. Här kan du läsa om vad som händer i stallet samt mina reflektioner över olika hästrelaterade företeelser. Vill även du skriva inlägg här? Kontakta då mig via mail cas.birca@telia.com

Farre på hästarnas evigt gröna ängar!

söndag 25 september 2011

Idag...

Ni som följer den här bloggen kommer att upptäcka att jag mest kommer att skriva om Regalo. Jag hjälper Carina med hans rehabilitering så de är klart att de blir en del skrivande om honom, de blir nog en del om Tibbe oxå, min gamla favoritfarbror :-)

Idag har jag löslongerat Regalo. Han var lite pigg och så var han mkt spänd emellanåt. Först blev de lite 6 keys och som belöning löslongering.

Idag var han mkt piggare, han drog några repor i full fart å höll på att fara in i väggen. Ibland verkar han inte ha så mycket styrsel :-S Han bockade lite å for omkring i kanske 20 sek, sen va han nöjd.
Sen blev de löslongering, det blev en del i trav, för att få lite kondition... Det blev många övergångar mellan skritt och trav :-) Å så givetvis byta håll massor av gånger :-) När han koncentrerar sig på mig och va jag vill så är han jätteduktig.

Toleransen mot den läskiga påsen som sitter fast på spöet blir mycket bättre :-) Idag så fick jag faktiskt stryka lite försiktigt med påsen på på sidan av hans bog :-) Bara en gång, men de blir mera träning så de går nog snart ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar